Võistluste esimesel päeval tehti kõikidele divisjonidele kolm võistlussõitu tuulevahemikus 6-12 m/s korraliku lainega. Eesti võistlejatest on päeva lõpuks Martin Ervin Seenioride divisjonis esimene. Sõitude kohad:1.-2.-1. Martinil on hetkel 4 punkti. Teisel kohal olev austerlane Markus Poltenstein järgneb 6 punktiga ja kolmandal kohal oleval brasiillasel Mathias Pinheirol on juba 16 punkti.
John Kaju asub Noorte (kuni 20-aastaste) klassis 17 punktiga 5.-l kohal. Sõitude kohad 3.-8.-6. Tema ees oleval hollandlasel Teade De Jongil on 16 punkti. Noorte arvestuses juhib prantslane Jules Denel 7 punktiga.
Nädala jooksul on tuule prognoos langev ning võistlejad saavad selgitada parimad nii tugevas kui ka vaikses tuules.
Kommentaarid võistlejatelt:
John:
1. sõit – Startisin vasakul halsil ja sõitsin ühe prantslasega kokku. Olukorra heastamiseks tegin 360-kraadise pöörde (kiiresti kantav karistus merel), peale mida sain lõpuks starditud. Sõit läks tõusvas joones: esimeses märgis olin kümnes ning finishis juba kolmas. Valisin selleks sõiduks 10 ruutmeetrise purje – kiirus ja sõidunurk tuule suhtes olid väga head!
2. sõit – Enamus võistlejaid startis vasakul halsil, kuid segamata tuules sõitmiseks ja vabamaks startimiseks läksin stardiliinile parema halsiga (paremal halsil purjetajal on eesõigus), eesmärgiga olla stardipaugu ajal stardimärgi juures liini lõpus. Tegin valestardi ja selle heastamiseks sõitsin uuesti ümber stardimärgi. Esimeses ülemises (vastutuult) märgis olin 11.-s, allatuult väravates (märgis) 10.-s ning finishis 8.-s. Kuigi tuul oli tugev, sõitsin 11-ruutmeetrise purjega ja uim jäi nende tingimuste jaoks pisut pehmeks.
3. sõit – Startisin paremal halsil kaatri juurest – teiste suhtes kõige kõrgemalt (tuulepoolsest küljest), puhtas tuules – esimene rahuldav start! Esimeses märgis olin 8.-s, peale allatuule lõiku teises märgis ja ka finishis 6.-s. Rebimine on tihe, konkurendid liikusid päris kiiresti. Esimest 7-t sõitjat eraldab ainult 10 punkti!
Martin:
1. sõit – Valisin 9,8 ruutmeetrise purje, kuna kohalikud lubasid, et tuleb väga tugev tuul. Startisin paremal halsil kaatri juurest. Esimeses märgis olin kolmas, vahetult AUT-30 ja BRA-5 järel. Esimesel allatuule lõigul möödusin austerlasest ja brasiillasest sain jagu teise ringi vastutuule lõigul. Finishis esimene!
2. sõit – Hoolimata kohalikest prognoosidest võtsin selleks sõiduks suurema, 10,7 ruutmeetrise purje. Õnnestus teha superstart vasakul halsil pin-endist (stardiliini märgipoolne ots). Kontrollisin konkurente ja 3/4 sõidust olin liider, kuid teise ringi vastutuule märgis lasin liiga lõdvaks ning ei sõitnud märgini välja. Seetõttu pidin tegema topeltpaudi ja AUT-30 sai mööda. Allatuules suutsin vahet vähendada, kuid finisheerisin siiski mõni sekund temast hiljem.
3. sõit – Start ebaõnnestus täielikult. Esimest märki võtsin kolmandana. Hollandlane juhtis 200 meetriga ja tema järel AUT-30. Taas sain allatuules austerlasest mööda ja hollandlasega NED-62 pautisime viimasesse vastutuule märki koos. Seekord ei läinud tema märki välja, erinevalt minust. Tänud Herki Zuppingu toodetud uimele!